Chcete zostať fit aj v tehotenstve? Máme pre vás 5 tipov!

 

V tehotenstve dnes už nie je dôležité narobiť si tukové zásoby na horšie časy a pripraviť sa na následné dojčenie. Naopak sa predovšetkým musíme zamerať na to, aby sme sa stravovali zdravo! Všetko čo zjeme, putuje k nášmu bábätku. Môžeme a musíme vyberať, čo a ako zjeme, nedostatok vitamínov a minerálov sa totiž môže odraziť na zdraví matky i dieťaťa.

Cvičenie v tehotenstve? V dnešnej dobe už určite nie je tabu v tehotenstve cvičiť. V rozumnej miere môžete v cvičení, na ktoré ste zvyknuté pokračovať. Samozrejme záleží aj na zdravotnom stave a na konzultácii s vaším lekárom. Všeobecne sa tak môžete držať nasledujúcich bodov.

  1. Nie je nutné pribrať na váhe viac než je potrebné. Pohyb je dôležitý aj počas tehotenstva. Ak prestanete a budete sa stravovať rovnako alebo i viac, tak budete samozrejme na váhe priberať oveľa rýchlejšie. Počas tohto obdobia je vaše telo vystavené veľkej záťaži, pretože je v ňom viac vody, krvi, zväčšujú sa prsia a bábätko stále rastie a nadobúda na váhe, preto je viac než dobré udržiavať sa v kondícii.
  2. Kontrolujte svoju teplotu, vaše telo sa nesmie v tehotenstve prehriať. Telo sa vie samo ochladzovať potením, ale bábätko to ešte nezvládne.
  3. Tepová frekvencia nesmie presiahnuť 70 % vašej maximálnej tepovej frekvencie (MHR – najrýchlejšia frekvencia srdca za minútu, ktorú je schopné zvládnuť). Vypočítať sa dá tak, že od 220 odčítate váš vek, ale nejedná sa o najpresnejší výpočet, iba o najrýchlejší.
  4. Nezdvíhajte nič ťažké, zamerajte sa na ľahšie alebo radšej žiadne záťaže a namiesto toho opakujte jeden cvik niekoľkokrát.
  5. Vyhnite sa skákaniu, bojovým športom, behu a CrossFit. Choďte si zaplávať, cvičte jogu, prejdite sa alebo vyrazte na bicykel na rovnom povrchu. Rozumné cvičenie na udržanie kondície je bezpečné.

Každý deň však nemôže byť ideálny, ak sa práve necítite dobre, cvičenie pokojne vynechajte a doprajte si oddych. Ste predsa v inom stave a nemusíte striktne dodržiavať všetky svoje stanovené tréningové plány.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *